Covid-19 en Wij dragen zorg

“Wij dragen zorg” hanteert zeer strikte voorzorgsmaatregelen zodanig dat de verzorging steeds optimaal en in veilige omstandigheden kan plaatsvinden. Wij vragen dan ook aan onze patiënten met de gekende symptomen: koorts, hoest, vermoeidheid, keelpijn, verminderde smaak-/geurzin ons steeds voor ons bezoek te contacteren, zodat wij extra voorzorgen in beschermende kledij kunnen voorzien. (schort met lange mouwen, handschoenen, mondmasker en faceshield) dit om onze andere patiënten te beschermen van mogelijke besmetting.

Bij twijfel verwijzen wij patiënten door naar de huisarts om een eventuele test toe te passen. Tijdens ELK bezoek wordt CONSTANT een mondmasker gedragen. Wij vragen de patiënten, indien het enigsinds mogelijk is om zelf ook een mondmasker te dragen. Voor en na ELK bezoek passen wij zeer strikte handhygiëne toe. We vragen dan ook steeds om water, handzeep en een doos papieren zakdoekjes of keukenpapier te voorzien om onze handen correct te kunnen te wassen. Handontsmetting voorzien we zelf. Bij elke patiënt worden verse handschoenen gedragen. Indien wij zelf (mogelijks) besmet of onbeschermd in aanraking kwamen met covid-19 patiënten gaan we zelf in quarantaine tot zolang we een negatieve test voorhanden hebben. Uw gezondheid staat steeds voorop!

#wijdragenzorg

Volg ons ook op social media!

Veelgestelde vragen

Ik wil een zelfstandige thuisverpleegkundige maar hoe zit het met de betalingen?

Veel mensen denken dat zelfstandige thuisverpleegkundigen duurder zijn dan de grote, gekende thuisverplegingsdiensten. Echter, niets is minder waar. Hoe groot of klein de verpleegpraktijk ook is, iedereen maakt gebruik van dezelfde nomenclatuur. Dit is een wettelijke lijst waarin verpleegkundige prestaties opgesomd zijn en waarin de mutualiteit in tegemoetkomt.  Dit betekent voor jou dat wij RECHTSTREEKS afrekenen met de MUTUALITEIT waar je aangesloten bent. Je krijgt dan van ons elke maand een digitaal bewijsstuk hiervan. Zelf hoef je dus niets te betalen. Om te kunnen factureren via het derdebetalerssyteem hebben we nodig: Een klevertje van de mutualiteit (ziekenkas) waar u aangesloten bent. Indien vereist; een doktersvoorschrift waarop vermeld staat welke zorg u moet krijgen en de tijdsduur voor deze zorg. De elektronische identiteitskaart (momenteel NIET door CORONA) Wij brengen na het ontvangen van deze documenten de nodige administratie voor u in orde, u moet zelf verder niets ondernemen of voorschieten. Is het zo dat je langer thuisverpleging nodig hebt dan op je voorschrift vermeld staat, dan vragen we aan je behandelende arts een nieuw voorschriftje.

Wat is een zorgoverleg?

Een zorgoverleg is een vergadering waarin de arts, verpleegkundige, gezinszorg, de patiënt en zijn familie samen het zorgplan overlopen, bespreken en aanpassen indien nodig.

Hoe gaan jullie te werk?

Het eerste contact; Nadat wij gecontacteerd zijn (door het ziekenhuis, uw huisarts, mutualiteit, een familie- of gezinslid of door uzelf) gaan we een afspraak inplannen voor het eerste bezoek. Dit kan doorgaans dezelfde dag of de dag nadien plaatsvinden. In functie van uw zorgafhankelijkheid en/ of het medisch voorschrift kunnen we dan afspreken hoeveel keer per dag er een verpleegkundige bij u zal langskomen. Deze frequentie kan aangepast worden in functie van uw gezondheidstoestand. We maken alle administratie in orde en bespreken welke zorgen u nodig heeft. Wat we nodig hebben om de administratie verder in orde te maken is een klevertje van de mutualiteit, het doktersvoorschrift (indien nodig) en uw elektronische identiteitskaart. Indien nodig kunnen we ook helpen bij het inschakelen van andere hulpverleners zoals poetshulp, familiehulp, oppasdienst,….

faqLogo
Zit je nog met een vraag? Neem gerust contact op!